Meny

Jeanette och Patrik på Invici i Malmö ger 5 tips

5 TIPS TILL DIG SOM SKA ANLITA EN INTERIMSKONSULT

| Kategori: Nyheter, Konsult | Taggar:

Har du behov att anlita en interimskonsult till verksamheten?  Kanske har du redan tagit ett beslut i frågan och är i uppstarten. Oavsett vilket är det mycket att tänka på för att det ska bli bäst för både dig och interimskonsulten. Här har Jeanette Wahrenberg och Patrik Lilja på Invici i Malmö, prioriterat de fem som de tycker är viktigast att tänka på.

  • Var beredd att snabbt göra tid i kalender för en träff och intervju – konsulter är sällan tillgängliga så länge innan nästa uppdrag.
  • Var inte rädd att ta in konsulter som har lite mer än du tänkt i erfarenhet och kompetens – hellre lite för ”överkvalificerad” när det gäller konsultuppdrag.
  • Skilj på konsultuppdrag och rekrytering – vid konsultuppdrag är ert fokus ”matchar konsulten ert kompetensbehov” – vi sköter resten som kontraktering, referenser, bakgrundskontroll etc.
  • Tänk på att kompetens och erfarenhet är tyngdpunkt vid konsultuppdrag medan vid rekrytering kan det vara viktigare att kika djupare på personlighet.
  • Förbered mottagande av konsult på effektivt sätt så att konsulten snabbt kommer igång och kan börja leverera.

 

Hör av dig till oss när du vill veta mer!

 

JEANETTE WAHRENBERG

📧 jeanette.wahrenberg@invici.se
📞 070-7765091

PATRIK LILJA

📧 patrik.lilja@invici.se
📞 0709-810 048

 

PS. Har du redan avtalat med en interimskonsult och det börjar bli dags att starta upp uppdraget? Klicka här för att läsa mer om digital onboarding.

 

Meny