Ring oss gärna: 08-410 388 60 LinkedIn
Meny


Är du driven, ansvarsfull och självständig?
Har du erfarenhet av projekt- och lagerredovisning?
Trivs du att arbeta nära verksamheten?

Då kan du vara den ekonomichef som Recab söker.

Om uppdragsgivaren
Recab ingår i Addtechkoncernen som är en teknikhandelskoncern som tillför både tekniskt och ekonomiskt mervärde i länken mellan tillverkare och kund. Kunderna finns främst inom tillverkande industri och infrastruktur. Addtech har cirka 2 000 anställda i ungefär 120 dotterbolag som drivs under egna varumärken. Koncernen omsätter cirka 7,5 miljarder SEK. Addtechaktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Recab är ett skandinaviskt specialistbolag med innovativa lösningar inom bland annat sensorer, industriell kommunikation och skräddarsydda datorsystem. Konstruktionerna ska fungera dygnet runt i de mest extrema miljöer både under och ovan jord. Recab möjliggör applikationer i världsklass.
Recabs huvudkontor ligger i Sverige (Hägersten) och det finns säljkontor i Eskilstuna, Norge, Danmark och Silverdal i norra Stockholm. På huvudkontoret finns centraliserade funktioner som hjälper kontoren i alla tre länderna. Recab har totalt ca 30 anställda och omsätter ca 155 MSEK.

Beskrivning av tjänsten
I din roll som ekonomichef kommer du att ha ansvar för hela ekonomiprocessen. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för redovisning, uppföljning samt rapportering. Rollen kommer innebära ett varierande och prestigelöst arbetssätt där du både arbetar operativt samt strategiskt med ekonomifrågor. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen. Tjänsten är placerad på Recabs huvudkontor i Hägersten.

Ditt arbete innefattar ansvar över samtliga arbetsuppgifter inom ekonomiområdet såsom:

* Analys och verksamhetsuppföljning
* Löpande redovisning
* Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning
* Moms- och skattedeklarationer
* Resultat- och lönsamhetsuppföljning
* Valuta- och likviditetshantering
* Löneadministration
* Arbetet innefattar även ansvar över bolagets nordiska filialer samt dotterbolag i Storbritannien.

Du kommer till din hjälp i arbetet ha två ekonomer vilka du också har personalansvar för.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person har du ett inre driv och är en ”doer” som får saker att hända. Du trivs i en självständig roll där du själv styr ditt och din grupps arbete. Vidare är du kommunikativ och har förmågan att vara lyhörd, smidig och du värdesätter ett gott samarbete. För att lyckas i rollen har du förmågan att ta ett strategiskt och helhetsorienterat perspektiv.

Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Du har en god IT-vana och är en van användare av Officepaketet. Recab arbetar med Jeeves som affärssystem och Agda Lön.

Erfarenhetsmässigt ser vi gärna att du har:

* En relevant högskoleutbildning.
* God erfarenhet av såväl redovisning, analys som verksamhetsuppföljning.
* Personalledningserfarenhet
* Erfarenhet av projekt- och lagerredovisning.
* Hanterat filialredovisning.

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Recab med Invici.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Magnus Nilsson. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.
Som en del i Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.

Om Invici
På Invici är vi experter inom ekonomiområdet. Vår vision med Invici är ett konsult- och rekryteringsbolag för ekonomer där du som kund eller kandidat känner att vi förstår dina behov. Vi har suttit på liknande positioner som din och har därefter arbetat i rekryteringsbranschen under flera år.

Sök jobbet

Invici AB är en del i företagsgruppen Key People Group.
Meny