Ring oss gärna: 08-410 388 60 LinkedIn
Meny

I en föränderlig vardag och värld är det allt fler som inser fördelen med att snabbt kunna stötta upp verksamheten med en konsult.

Anledningarna är många. Det kan handla om en tillfällig hög arbetsbelastning, fusion, systemimplementation, förvärv, föräldraledighet, sjukdom, börsnotering, bemanningsutmaningar, processkartläggning, omstrukturering, omorganisation eller projekt.

Eller bara ett behov av en extern person som kommer in med ”nya ögon”. Ibland är konsultuppdraget kort men ofta längre.

4 tips till dig som ska anlita en konsult

  • Var transparent i den information du ger om rollen och företaget samt anledningen till varför du vill ta in en konsult. Då ökar sannolikheten att hitta den bäst lämpade personen.
  • Dra nytta av konsultens erfarenhet, kompetens och de nya ögon som ser verksamheten med annat perspektiv.
  • Ni är två som ska välja – sälj in dig själv och var snabb i din återkoppling för att undvika att tappa guldkandidaten.
  • Tänk till när det uppstår en vakans och du ska ta in en konsult, den kanske inte ska ersättas med exakt samma kompetens ni precis har tappat, nu finns tillfälle att se över och tänka nytt.

Ibland är konsultbehovet akut och då är kvalitetssäkring av A och O. Vi träffar alla konsulter personligen och genomför dagligen intervjuer för att säkerställa kvalitet, kompetens och tillgänglighet. På nya konsulter i nätverket tar vi minst två referenser och gör en gedigen bakgrundskontroll. För att ytterligare komplettera bilden av konsulten och för att lära känna personen bakom cv:t, genomförs personlighetstester.

Många av våra konsulter ansluter till vårt nätverk på rekommendation från kund eller annan konsult. Och det i sig, är en mycket bra början på en kvalitetssäkring.

Klicka här för att läsa mer om konsultprocessen och kvalitetssäkring.

Kom ihåg att de bästa konsulterna är de mest eftertraktade, så vila inte alltför länge på ditt beslut.

Kontakta oss
Invici AB är en del i företagsgruppen Key People Group.
Meny